Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

Z dlhodobého hľadiska najefektívnejší spôsob získavania návštevnosti webových stránok. Pomalší nástup sa vykompenzuje dlhodobým efektom, ktorý si po úvodnej implementácii nevyžaduje ďalšie investície.

Aktivity známe pod názvom optimalizácia pre vyhľadávače slúžia na zlepšenie pozície zobrazovania webu v organických výsledkoch vyhľadávania. Organické výsledky vo vyhľadávaní sú tie, ktoré nie sú platené a ktoré si jednotlivé vyhľadávače sami vytvoria neustálym indexovaním webov na celom internete. Záujmom vyhľadávačov ako napr. google, yahoo, bing či seznam je ponúknuť svojim používateľom čo najlepšie odpovede na ich otázky, ktoré do vyhľadávača zadávajú ako svoje dotazy.

V minulosti stačilo do hlavičky zdrojového kódu každej internetovej stránky vložiť kľúčové slová, na ktoré sme sa chceli vo vyhľadávaní zobrazovať. Šikovní webmastri však rýchlo prišli na to ako ľahko sa dali vyhľadávače fungujúce na tomto princípe oklamať, a tak je dnes zobrazovanie výsledkov vo vyhľadávačoch oveľa komplexnejším procesom, do ktorého vstupuje množstvo faktorov. Algoritmy, ktoré vyhľadávače používajú na výber stránok, ktoré zobrazia vo svojich výsledkoch, sú natoľko komplexné, že na svete asi niet človeka, ktorý by presne vedel povedať, ktorý faktor ako ovplyvňuje zobrazenie vašich stránok vo výsledkoch vyhľadávania. Platí to najmä v prípade, keď do úvahy zoberieme aj fakt, že dnes je technológia na takej úrovni, že využíva samoučiace sa stroje. Ak vám vaša agentúra tvrdí, že presne vie ako fungujú algoritmy vyhľadávačov, dajte si na ňu pozor :-)

Základom úspešnej optimalizácie je unikátny a dobre napísaný text pre web. Texty by mali byť odpoveďami na otázky ľudí, ktorí na hľadanie odpovedí na svoje otázky používajú vyhľadávače. Zdrojový kód každej stránky by mal mať správnu štruktúru, mali by v ňom byť správne označené dôležité frázy a kľúčové slová. Jednotlivé stránky v rámci webu by mali byť správne prelinkované, avšak najmä by na náš web malo v rámci internetu smerovať čo najviac kvalitných odkazov umiestnených na relevantných stránkach (pozor na nakupovanie odkazov!). Aj toto je však stále len zlomok z faktorov, ktoré ovplyvňujú našu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania vo vyhľadávačoch. Navyše, niektoré prehnané praktiky môžu stránke uškodiť a vďaka penalizácii za nepovolené praktiky sa stránka môže vo výsledkoch ešte viac prepadnúť.

Optimalizácia stránky pre vyhľadávače má svoj zmysel z dlhodobého hľadiska. Proces optimalizácie je dlhodobý, ale o to dlhšie následne môžete ťažiť z jeho výsledkov. Na druhej strane, efekt PPC reklamy môže byť okamžitý, ale stratíte ho akonáhle za PPC reklamu prestanete platiť. Optimalizácia pre vyhľadávače môže pomôcť každému webu. Zistite, ako by mohla pomôcť tomu vášmu!

Kontaktuje nás »