Distribúcia kapacít

Vyhľadávače a porovnávače cien sú dnes miestom, na ktorom musí byť úspešný subjekt prítomný. S využitím XML prepojení je možné voľné kapacity distribuovať na lokálne či celosvetovo uznávané  portály.

Vyhľadávače a porovnávače cien napr. hotelového ubytovania či leteniek a lístkov na vlak si vo verejnosti získali svoju priazeň najmä vďaka tomu, že na základe kritérii klienta vedia vyhľadať tú najlepšiu ponuku a cenu, ale aj vďaka tomu, že klientovi poskytnú možnosť pohodlnej a bezpečnej online rezervácie. Hotely tak ako aj dopravcovia pochopili, že ich prítomnosť v ponukách vyhľadávačov, porovnávačov či distribučných systémoch GDS im môže otvoriť cestu k novým trhom a klientom. Navyše, vďaka rôznym motivačným a odmeňovacím programom si tieto portály klientov vychovávajú do takej miery, že klient nie je ochotný rezervovať nikde inde ako len na jeho obľúbenom porovnávacom webe.

Úspešný predaj na vyhľadávacích a porovnávacích portáloch je závislý od kvality poskytovaných dát, teda od možnosti poskytnutia údajov o dostupnosti kapacít v reálnom čase, ako aj aktuálnej cene na klientom žiadaný termín. Tieto predpoklady úspešného predaja sa dajú na šikovných rezervačných systémoch dosiahnúť vďaka online XML prepojeniam medzi jednotlivými spolupracujúcimi stranami.

Okrem veľmi solídnej klientskej základni však veľké porovnávače a vyhľadávače disponujú ďalšou silnou zbraňou - veľkými rozpočtami na marketingové aktivity. Na tieto rozpočty im prostredníctvom provízie z predaja prispievajú samotní poskytovatelia služieb cestovného ruchu, vďaka čomu im veľké vyhľadávače zvyšujú náklady na ich vlastný online marketing napr. prostredníctvom bidovania na tie isté kľúčové slová v PPC reklame vo vyhľadávaní. Ako z tejto situácie vyviaznúť čo najlepšie?

Kontaktuje nás »